Eusko Jaurlaritzako Mugikortasun Jasangarriaren Sailak, Garraio Azpiegituren Zuzendaritzaren bitartez, Gasteiztik Zabalganara doan tranbiaren luzapenari buruzko informazio-azterketaren eta bere ingurumen-inpaktuaren azterketaren eguneraketa jendaurrean jarriko ditu bihar 30 egunez. Traza berriak enbor komun bat izango du Lovainatik Zabalganako eremuraino, eta bi adarretan banatuko da, Mariturrin eta Aldaian, herritar gehienengana iristeko. Ibilbideak sei kilometro inguruko luzera izango du, eta guztira hamaika geraleku izango ditu —eta beste bat garaje berrien ondoan—; geraleku horien arteko batez besteko distantzia 560 metro ingurukoa izango da.
Tranbiaren ibilbidearen luzapen berriaren helburu nagusia garraio publikoaren sarea hobetzea da, baita edukiera handiko garraiobide publiko diferenteak elkarren artean lotzea ere, hala nola tranbia-lineak eta BEI lineak. Zehazki, Zabalgana auzoko lotura optimizatu nahi da, eremu horrek azken urteotan izan duen okupazio-hazkundearen ondorioz. Egoera horrek mugimendu-fluxu handia eragin du hiriaren kanpoaldetik erdigunera, bertan biltzen baitira merkataritza- eta negozio-gunea.
Mugikortasun Jasangarriaren sailburu Susana García Chuecak nabarmendu du ibilbidea jendaurrean jartzea "aurrerapauso garrantzitsua" dela hiriarentzat eta bertako auzorik jendetsuenarentzat. Zabalganara luzatzeak tranbia-sisteman "egungo geralekuen kopurua % 50 baino gehiago handitzea" jasotzen du, García Chuecak azpimarratu duenez: "Administrazio-izapideak amaitzetik gertuago gaude, Gasteizko tranbia-sistemaren laugarren luzapenaren obra hasi ahal izateko; luzapen horrek, zalantzarik gabe, hobeto lotuko du hiria garraio publiko jasangarri, irisgarri eta eskuragarriaren bidez".
Proposatutako ibilbidea Lovainako geralekuan hasten da; bertan, Zabalganako lineako bidaiariek Gasteizko tranbia-sistemako gainerako lineekin konektatu ahal izango dute, eta alderantziz. Ibilbideak Lovainako biribilgunea zeharkatzen du eta Adriano IV.era iristen da hegoaldeko espaloitik. Adriano VI.ean geraleku bat egingo da San Martin HLHIren etxadian, Abendaño kaletik gertu. Ondoren, ibilbideak Adriano VI.etik jarraitzen du Bustinzuri kaleraino, eta bertan beste geraleku bat dago, San Martin anbulatoriotik eta udal-bulego teknikoetatik gertu. Ondoren, traza Doublang margolaria kalera biratzen da Maskorren espaloitik.
Puntu horretatik aurrera, tranbiak San Valentin de Berriotxoa kaleraino jarraitzen du. Bertan geraleku bat dago, eta, gero, Mediterraneoaren hiribiderantz desbideratzen da, berriro Ozeano Barea kalerantz biratzeko. Ozeano Barea kaletik aurrera, tranbiak Zabalgana hiribiderantz biratzen du. Bertan, Borinbizkarrako geralekua dago, eta, jarraian, Nazio Batuen hiribidearekin egiten du bat, eta hor, linea bi adarretan banatzen da.
Alde batetik, Mariturriko adarrak zuzen jarraitzen du hegoalderantz, Zabalgana hiribidearen erdibitzailetik; bertan Zabalganako geralekua dago. Aurrerago, ibilbideak Giza Eskubideak hiribiderantz biratzen du, eta bertan geraleku bat du. Ibilbideak aurrera jarraitzen du hegoalderantz, Iruña Veleia hiribidean biratzen duen arte. Biratu bezain laster, Iruña Veleiako geralekua dago, eta, ondoren, Sofia Erreginaren hiribidearen bidegurutzera iristen da ibilbidea. Azkenik, ibilbideak Iruña Veleiatik ekialderantz biratzen du, Sofia Erreginaren hiribidean; bertan adarraren azken geralekua dago, Mariturri.
Bestalde, Aldaiako adarrak mendebalderantz biratzen du Nazio Batuen hiribidean barrena, Zabalgana hiribidearen eta Nazio Batuen hiribidearen biribilgunetik. CEIP Zabalgana HLHIren aurrean geraleku bat du, eta kalearen amaieran beste bat, Aldaia.
Garajera heltzeko adarrari dagokionez, Salburua linearen azken geralekutik aurrera konektatzen da; bertan, ibilbidea martxoak 8 hiribidean barrena doa, Londres hiribidearekiko bidegurutzeraino. Bertatik, ibilbideak zuzenean jarraitzen du, eta, ondoren, tranbia Helsinki kaletik Deba Arrola kaleraino doa, izen bereko geralekua dagoen tokiraino. Gero, Betoñuko lursailera Hezeguneen pasealekuko biribilgunetik iritsiko gara. Biltegi berriak 22 unitate hartzeko ahalmena izango du.
Zabalganarako luzapena lau zatitan banatu da, denbora-muga desberdinekin: 36 hilabete enbor komunerako, 18 hilabete adar bakoitzerako eta 24 hilabete konexio-adarraren eta tren-garajeen kasuetan. Zatikatze horrek eraikuntza-beharrei erantzuten die, eta horrek malgutasuna ematen du exekuzioa eskalatzeko eta aldi bereko hiri-afekzioak mugatzeko, eta, are gehiago, aldi berean guztiak egikaritzeko aukera ere ematen du.
Lanen aurrekontu osoa 103 milioi eurokoa da, BEZik gabe, eta Eusko Jaurlaritzak, Arabako Foru Aldundiak eta Gasteizko Udalak finantzatuko dute. Erakunde bakoitzaren ekarpenak finantzaketa-hitzarmen batean zehaztuko dira, eta hitzarmen hori datozen hilabeteetan sinatzea aurreikusten da.