Garraio Sailak hilaren 13an irekiko du Atotxako geltokiko oinezkoentzako behin-behineko pasabidea

Argitalpen-data: 

Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailak, ETSren bidez, hilaren 13an irekiko du Atotxako geltokiko behin-behineko oinezkoentzako pasabidea. Sarbide berriak, auzo hori Donostia erdigunearekin lotzen duen Egiako azpiko pasabidea ordezkatuko du.

Bi aste inguruan bi sarbideak egongo dira martxan, eta, ondoren, Egiako azpiko pasabidea itxiko dute. Itxiera horren arrazoia Atotxako geltokia, euskal hiriburuetan eraikiko diren abiadura handiko hiru terminaletatik lehena, eraikitzeko obra fasea da.

Ekainaren amaieratik, geltokiko eraikinaren eta Terminus hotelaren artean dagoen Frantzia pasealekua 21, Mandasko Dukearen pasealekuko 38-40 eraikinaren pasabidearen parean dagoen azalera, Blas de Otero plazaren ondoan dagoen trenbide plataformaren ertzarekin lotzen duen oinezkoentzako behin-behineko metalezko pasabidea jartzeko lanei ekin zaie.

Behin-behineko pasabideak bi bao ditu, eta guztira 51,2 metro luze eta 3 metro zabal da. Bi aldeetan igogailuak ditu, erdian 7,3 metroko desnibela eta Egian 5,6 metroko desnibela gainditzen dutenak. Gainerako instalazioek, hala nola argiztapenak eta bideozaintza-sistemak, osatzen dute goiko pasabidearen azpiegitura.

Egiako azpiko pasabidearen azpitik doazen zerbitzu nagusien sareak desbideratzeko lanak amaitu ondoren, hilaren 13an behin-behineko pasabide berria jarriko da martxan, Erdialdea eta Egia auzoen arteko loturari dagokionez, oinezkoen zirkulazioaren ordezko aukera gisa. Bi aste geroago Egiako azpiko pasabidea itxi ondoren, ez da aldatuko Frantzia pasealekutik egungo tren-geltokiko nasetara, autobus-geltokira eta ibilgailuentzako lurpeko aparkalekura sartzeko bidea, eta horiek irekita jarraituko dute, gaur egun bezala.

Egiako azpiko pasabidea ixteak trenbide plataformaren Tabakalera aldean behin-behineko geltokia eraikitzeko lanak osatzea ahalbidetuko du. Ertz horretan, behin-behineko terminalaren eraikuntza-eremuaren zati bat libre geratu da, egungo geltokiari zerbitzua ematen zion jatorrizko sortako lau baztertze-trenbide kendu ondoren; horietako bi erabileraz kanpo zeuden, elektrifikazioa eta trenbideko instalazioen desbideratzea barne. Jarduketa horiei esker, abuztuaren amaieran trenbidearen azpian lurperatutako behin-behineko geltokiko atariko perimetroko pantaila-hormak egiten hasi ziren, hidrofresaren bidez (tamaina handiko makina). Azken hori, geroagoko fase batean, aldirietako eta distantzia ertaineko behin betiko atariaren parte izango da.

Trenbide plataformaren Urumearen ertzean metalezko euskarri osagarriak jarri dira Federico García Lorca pasealekuan, plataformako trenbide instalazioen sarea behin-behinean desbideratu ahal izateko. Bestalde, amaitzear dago geltoki berriko gela teknikoen parte izango den, eta tren-korridorearen azalera libre uzten jarraituz lehendik dagoen zuntz-parkea lekuz aldatzeko aukera emango duen zuntz optikoko eraikin berria.

Atotxako geltokia birmoldatzeko lanak amaitu ondoren, Egiako azpiko pasabidea handitu egingo da, eta ohiko sarearen eta abiadura handiko nasetara sartzeko atari berrien arteko lotura egingo da.

Testuinguru horretan, asteburu honetan eta Pilarreko zubian (urriaren 9tik 12ra), Adifek ezohiko etena egingo du Hernani eta Hendaia arteko trenbide zirkulazioan. Horri esker, tarte horretan dauden obra guztiekin aurrera egin ahal izango da, eta horien artean daude Euskadiko Trenbide Sare Berriari dagozkion bi obra: Hernani-Astigarraga tartea, non beste ihesbide bat (trenbidea aldatzeko aukera ematen duen aparatua) ezarriko den; eta Atotxako geltokia birmoldatzea, non bi trenbide gehigarri eta hiru desbideratze altxatzeko lanekin jarraituko den.