Euskal Y-aren Hernani-Astigarraga tarteko Ergobiako gaineko pasabidea datorren astean irekiko da

Argitalpen-data: 

Euskal Y-aren Hernani-Astigarraga tarteko lanek 2,4 kilometroko luzera dute eta Donostiako ateetara eramango dute abiadura handia. Datorren astean irekiko da Madril-Irun lineako trenbideak gaindituz Donostia eta Astigarraga lotzen dituen Ergobiako gaineko pasabidea. Zubibide hori puntu horretan dagoen trenbide pasagunea kentzeko eraiki da. Obretan oinezkoentzako behin-behineko pasabide bat jarri da martxan, eta orain desmuntatu egingo da.

Hernani-Astigarraga tarteko obrak 2012an hasi ziren, eta, % 40ko egikaritze prozesuan zeudenean, esleitutako jatorrizko proiektuan zenbait aldaketa egin zirenean, alderdiek akordioa lortu zuten kontratua bertan behera uzteko eta proiektu berri bat idazteko. Proiektu berria 2019ko udan esleitu zen, eta lanak urte horren amaieran hasi ziren berriro, orain irekiko den Ergobiako gaineko pasabidea bezalako aurrerapenekin.

Hain zuzen ere, astelehenean irekiko dituzte espaloiak oinezkoentzako pasabidean, behin-behineko pasabidea desmuntatzeko lanak hasi baitira dagoeneko. Asteartean hartuko da obra ADIFen eskutik, Garraio, Mugikortasun eta Hiri Agenda Ministerioak Eusko Jaurlaritzari emandako agindua delako, eta egun horretan bertan irekiko dira errei bakoitzean hiru metroko zabalera duen galtzadaren bi noranzkoak. Halaber, trenbidetik hurbilen dauden puntuetan eta horren gaineko bidegurutzean bandaloen aurkako pantailak jarri dira trenbideak babesteko. Zubibidearen gainerakoak baranda bat du, eta 30 metrotik behin bakuluen bitartez argituta dago.

Horrela, Ergobiako trenbide pasagunea kendu denez, gaineko pasabidea irekitzea mugarri garrantzitsua da segurtasunean, Okendotegiko bizilagunentzat batez ere, are gehiago trenbide zirkulazio handiko linea dela kontuan izanik. Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraio Sailaren esku dagoen Euskal Trenbide Sarea erakunde publikoak, bilerak egin ditu aldizka Martutene-Sarroeta auzo-elkartearekin, ondorioak murrizten saiatzeko.

Hernani-Astigarraga tartearen konplexutasun nagusia, hain zuzen ere, Madril-Irun lineako zerbitzu erregularrak errespetatuz egiteko betebeharrean datza. Linea hori lan-eremuarekiko paraleloan doa, batez ere zubibidearen amaieran. UIC zabalerako etorkizuneko trenbideak sartzeko eta gaur egungo aldirietako trenbideen azken disposizioa egiteko, obra-fase eta behin-behineko egoera desberdinak gauzatu beharko dira, eta horiek trenbide sarearen aldi baterako desbideratzeak ekarriko dituzte. Beste zailtasun bat ere badago: Urumeako autobia hurbil dago, eta haren behealdean daude trenbidearen bidezubia, hiri-ingurunea eta Urumea ibaia.