Hegoaldeko Trenbide Saihesbidea

variante-sur

Zonaren garapen sozialean mugarri garrantzitsu bata markatuko duen lana izango da.

2017ko martxoaren 15ean, Eusko Jaurlaritzak akordioa lortu zuen Espainiako Gobernuarekin, Lankidetza Hitzarmena sinatzeko Estatuko Administrazio Orokorraren, Administrador de Infraestructuras Ferroviarias erakundearen eta Euskadiko Autonomia Erkidegoko Administrazio Nagusiaren artean, azken horri Hegoaldeko Trenbide Saihesbidearen proiektuak eta obrak egitea agintzeko.

Jarduketak, Estatuko Administrazio Orokorraren eta Euskadiko Autonomia Erkidegoaren arteko kontzertu ekonomikoaren (kupoa) barruan finantzatuko dira. Uztailaren 12an, Eusko Jaurlaritzak eta Gobernu zentralak, azpiegitura horren proiektuen garapenerako eta eraikuntzarako akordioaren sinadura ofiziala egin zuten Madrilen.

Orokorrean, aurkeztutako soluzioak, Seranteseko tunela La Casillako bypass-arekin lotzea proposatzen du, ia 12 kilometroko trenbide saihesbide berri baten bitartez. Trazatua lur azpitik joango da Ortuella eta Kadaguako haranaren artean (10,2 km.). Kadagua ibaia bide-zubi bitartez zeharkatuko du, eta berriro ere lur azpian sartuko da, HTSa jasotzeko prest dagoen Olabeagako lur azpiko gunearekin bat egin arte.

Onurak

itsasontzi ikonoa

Bilbo portuko Trenbide konexio ona

Konexio berriak Bilboko Portua eta Europa zuzenean lotuko lituzke, Atlantikoko Trenbide Igarobidea parte den Europa Barruko Sarearen bitartez. Gaur egun Portuak ez duen trenbideko lotura horrek lehiakortasuna hobetzen lagunduko du.

trafico ikonoa

Merkantzien trafikoa liberatuko du

Ezkerraldeko eta meatzerriko udalerrietako bizitza kalitatea hobetuko da, martxan jartzean, Ortuella, Trapagaran, Santurtzi, Portugalete, Sestao eta Barakaldo egungo sareko merkantzien trafikotik libre geratuko direlako.

kostuak ikonoa

Kostuen murrizketa

Ezkerraldean egiten den trenbideko 100.000 edukiontzi baino gehiagoren eta tren osoetan garraiatzen diren 800.000 tona merkantzien zirkulazioak kenduko lirateke. Gaur egun 19 zirkulazio baino gehiago egiten dira egunero, eta eskaria gero eta handiagoa da.

hegoaldeko sahiesbidea onurak irudia
ets hegoaldeko sahiesbidea informazioa irudia

Intereseko bestelako informazioa

Aztertu diren alternatiba guztien artetik luzeena eta tunel luzeagoa eskatzen duena da, trenbide bikoitzeko merkantzien igarobide berria, Ezkerraldeko udalerrietatik igarotzean gaur egun merkantzien trafikoarekin batera jarduten duten aldirietako igarobideetatik erabat bereiztea proposatzen baitu.

Horrela, Bilboko Portutik abiatzen diren edo bertara doazen zirkulazioak Ortuella eta Barakaldo artean dagoen trenbide azpiegituratik igarotzea saihestu gura da. Horrek, aldirietako C1 eta C2 lineen ustiapena nabarmen hobetzeko eta aukera emango du.

Datu interesgarriak

tarteak ikonoa

Tarteak

I. fasea, Serantes-Olabeaga tunela: hitzarmenak 461 milioi euro aurreikusten ditu, eraikuntza proiektua idazteko eta lanak egikaritzeko.

distantzia ikonoa

Distantzia

Superestruktura: Hitzarmenak jasotzen duenez, Adif arduratuko da atal horretaz bi faseetan (Serantes-Olabeaga tunela eta Barakaldo-Basauri tartea), 84,7 milioi euroko aurrekontuarekin.

denbora ikonoa

Exekuzio denbora

II. fasea: hitzarmenak 3,02 milioi euroko partida baino ez du jasotzen, informazio azterlanaren idazketarako.

Azken aldaketako data: